طبق سند توسعه و تحول، چگونه بروشور براى مدرسه درست کنىم بایدها و نبایدهایی را مدرسه حتما رعایت کند...  درون زیر بـه برخی از آنـها اشاره کرده ایم و قدم هایی را کـه برای رسیدن بـه آنـها برداشته ایم را بیـان کرده ایم.

مولفه ی توسعه فرهنگ ولایت مداری تولی و تبری و انقلابی و آینده نگر: چگونه بروشور براى مدرسه درست کنىم توصیـه امام (مدظله العالی) بـه دانش آموزان: کتابهای نوشته شده درباره شـهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس را مطالعه کنید

نظر بـه اهمـیت این موضوع، از منظر امام (مدظله العالی) بر آن شدیم که تا باز کنیم مسیری تازه ؛ پیش روی فرزندان دلبند ایران عزیز

محتوای دفاع مقدس علی الخصوص بانوان شـهید درون فعالیتهای ارائه شده از سوی کتابخانـه دبستان انـه امام رضا علیـه السلام واحد 5 گنجانده شد...

در این زمـینـه با توجه بـه درس "فرماندهان" موجود درون کتاب درسی پایـه چهارم، درون کتابخانـه مدرسه دانش آموزان با بانوان شـهید آشنا شدند کـه با همکاری کتابدار مدرسه و معلم صورت پذیرفت. چگونه بروشور براى مدرسه درست کنىم سپس از دانش آموزان خواسته شد که تا خلاصه ای از دو داستان را تحویل دهند.... چگونه بروشور براى مدرسه درست کنىم هدف از پیـاده سازی این طرح درون کنار طرح های علمـی دیگر، تقویت بعد انقلابی و ولایی دانش آموزان از سنین پایین است.

لازم بـه ذکر هست مجموعه تهیـه شده بـه معرفی 50 شـهید دفاع مقدس و انقلاب بـه صورت داستانی به منظور گروه سنی ب و ج مـیباشد.

با انجام این فعالیت مـیزان تقاضا و استقبال دانش آموزان از کتابهای دفاع مقدس از صفر درصد درون ابتدای سال بـه 30 درصد درون این ماه رسیده است

 

 مولفه تکلیف گرا: با توجه بـه وقت های اضافه ای کـه در بین کلاسها وجود دارد با فعال سازی و تجهیز ایستگاه مطالعه، درون بهینـه سازی وقت دانش آموزان حرکت کرده ایم. کتابخانـه درون همـه جا وظیفه خود مـی داند کـه امر خدمت رسانی و اطلاع رسانی را داشته باشد

مولفه تسهیل کننده هدایت و یـادگیری و بهره مندی هوشمند از فناوری: در راستای ثبیت آموخته های دانش آموزان بوسیله ابزارهای چند رسانـه ای، با همکاری معلم و کتابدار، یکی از دروس کتاب درسی دانش آموزان بـه صورت انیمـیشن به منظور دانش آموزان برگزار شد.

همچنین جهت انجام هر چه بهتر درس انشاء و لذت بخش این درس درون بین دانش آموزان و تقویت قو ه ی خلاقیتشان، کتابهایی درون اختیـار کلیـه دانش آموزان قرار گرفت و با خواندن و نوشتن بـه این مـهم دست یـابند

مولفه نقاد و نوآور: در این مولفه فعالیتی کـه انجام شد برگزاری خلاصه نویسی بـه سبکی متفاوت هست در این طرح یک کتاب واحد به منظور دانش آموزان خوانده شده و از آنـها خواسته شده که تا به سوالات پاسخ داده و خلاصه کتاب را بنویسند

هدف از اجرای این طرح مقایسه سطح دانش آموزان درون خلاصه نویسی و تقویت قدرت سمعی آنـها جهت موفق بودن درون تحصیلات دانشگاهی مـی باشد.

با توجه بـه اهمـیت محتوای کتاب و پیـام آن، کتاب انتخاب شده درون زمـینـه زندگی نامـه فرماندهان دفاع مقدس مـی باشد

اجرای این طرح درون پایـه چهارم بوده است

مولفه کشف و هدایت استعدادهای متنوع: کارگاه آموزش خلاصه نویسی بـه صورت استاندارد

در این کارگاه دانش آموزان با تفاوت خلاصه نویسی و معرفی کتاب آشنا شده و بر اساس فرمول های خاص خلاصه نویسی درون این زمـینـه تقویت مـی شوند. این کارگاه توسط کتابدار مدرسه انجام گرفته است.

مولفه مسئولیت پذیری و تکلیف گرا: کتابخانـه های کلاسی

جهت پر وقت های اضافه ی دانش آموزان، کتابخانـه های کلاسی راه اندازی شد... مسئولیت پذیری کتابیـاران هدف دیگر کتابخانـه از راه اندازی کتابخانـه های کلاسی است

مولفه پرهیز از اسراف: استفاده از فضاهای بلااستفاده کتابخانـه

با ساخت ردیف هایی از مواد بازیـافتی، درون این قفسه، تازه های کتاب و یـا کتابهای مـهم و مفید بـه دانش آموزان معرفی گردید




[کتابخانـه - 5.bonyadfarhangi.aqr.ir چگونه بروشور براى مدرسه درست کنىم]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 20 Jul 2018 06:22:00 +0000